El uso frecuente de las herramientas tecnológicas y su impacto en el rendimiento escolar de los estudiantes: Caso Unidad Académica de Sociología de la Universidad Autónoma de Guerrero
View/ Open
Date
2016-12Author
Bedolla Solano, Ramon
Miranda Esteban, Adriana
Metadata
Show full item recordAbstract
This study derives from the research Project Design and implementation of an educational program based on a didactic-pedagogic approach, for addiction prevention with students from the Autonomous University of Guerrero (UAGro) in Acapulco with file number-record EDU 2012-07, with domestic financing and registration at the Direction of Scientific Research UAGro. Addictions, as toxic substance abuse, or as a technological tool that uses the internet, usually cause negative effects on student academic growth. Objective of this study is related with the need to know the role played by Information Technology and Communication (ICT) in teaching and learning processes. Specifically, on the relationship between the electronic tools and their relationship to school performance
Abstract
La temática que se presenta, se deriva del proyecto de investigación Diseño e implementación de un programa educativo basado en un enfoque didáctico pedagógico para la prevención de las adicciones con estudiantes de la Universidad Autónoma de Guerrero (UAGro) en Acapulco con folio de registro EDU-2012-07, con financiamiento interno y con registro en la Dirección de Investigación Científica de la UAGro. Las adicciones, del tipo que sea, a una sustancia toxica, o bien a una herramienta tecnológica como las que emplea el internet, causan efectos negativos en el desarrollo académico del estudiante
Collections
- Artículos [67]