Listar por autor "Garcia Garcia, Javier"
Mostrando ítems 1-8 de 8
-
Concepciones de profesores de matemáticas acerca de la evaluación vistas a la luz de la reforma educativa actual en México.
Dolores-Flores, Crisólogo; Garcia Garcia, Javier (Revista Paradigma, 2017-01)This article presents the results of a research that explored the conceptions of a group of math teachers about assessment and its relation to current educational reform. A comparative study of their externalized conceptions ... -
Concepciones de Profesores de Matemáticassobre la Evaluación y las Competencias.
Dolores-Flores, Crisólogo; Garcia Garcia, Javier (NÚMEROS, Revista de Didáctica de las Matemáticas., 2016-05)En este artículo se reportan los resultados de una investigación cuyo objetivo es explorar las concepciones de profesores de matemáticas de bachillerato acerca de la evaluación y las competencias. Para lograrlo se aplicó ... -
Conexiones intramatemáticas: el caso del Cálculo en estudiantes de bachillerato.
Garcia Garcia, Javier; Dolores-Flores, Crisólogo (Foro de Estudios sobre Guerrero., 2017-02-06)This paper answers the research question: What intramatemáticas connections establish high school students in the field of calculus, particularly between the derivative and integral? We use a conceptual framework, in ... -
Conexión entre derivada e integral en el registro algebraico en bachillerato.
Garcia Garcia, Javier; Dolores-Flores, Crisólogo (Innovación e Investigación en Matemática Educativa, 2019-05) -
Creencias de profesores de matemáticas fuera del campo acerca de la evaluación de los aprendizajes.
Valle Zequeida, Maria Eulalia; Martinez Sierra, Gustavo; Garcia Garcia, Javier; Dolores-Flores, Crisólogo (Innovación e Investigación en Matemática Educativa, 2019-01) -
Creencias de profesores de matemáticas fuera del campo acerca de las matemáticas. El caso de su enseñanza y la evaluación de los aprendizajes.
Valle Zequeida, Maria Eulalia; Martinez Sierra, Gustavo; Garcia Garcia, Javier; Dolores-Flores, Crisólogo (Ediciones Eón y Universidad Autónoma de Guerrero., 2018-06) -
Exploring University Mexican Students¿ Quality of Intra-Mathematical Connections When Solving Tasks About Derivative Concept.
Rodriguez Nieto, Camilo Andres; Rodriguez Vasquez, Flor Monserrat; Garcia Garcia, Javier (MODESTUM, 2021-08)The quality of the intra-mathematical connections made by Mexican university students when solving tasks on the derivative was characterized. The typology of mathematical connections and the quality levels of mathematical ... -
Pre-service Mathematics Teachers¿ Mathematical Connections in the Context of Problem-Solving About the Derivative.
Rodriguez Nieto, Camilo Andres; Rodriguez Vasquez, Flor Monserrat; Garcia Garcia, Javier (Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 2021-01)The mathematical connections made by five Pre-Service Mathematics Teachers (PSMTs) when solving problems on the derivative were analyzed. The conceptual framework used was the typology of intra-mathematical connections. ...