Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorGarcia Gonzalez, Maria Del Socorro
dc.contributor.authorCortés Ortega, Jessica
dc.contributor.authorRodriguez Vasquez, Flor Monserrat
dc.creatorGARCIA GONZALEZ, MARIA DEL SOCORRO; 333794
dc.creatorRODRIGUEZ VASQUEZ, FLOR MONSERRAT; 100888
dc.date.accessioned2020-11-27T21:28:43Z
dc.date.available2020-11-27T21:28:43Z
dc.date.issued2020-01
dc.identifier.issn2448-8550
dc.identifier.urihttp://ri.uagro.mx/handle/uagro/1973
dc.description.abstractTo manage the learning of mathematics, that is, the acquisition and use of resources to create an environment in which mathematics is accessible to students, it is necessary to investigate the aspects that promote it, such as the cognitive, didactic, technological and affective ones, among others. Particularly, from the emotional point of view, this article analyzes four groups of beliefs of high school students: 1) beliefs of self-effi cacy in mathematics, 2) beliefs about teaching mathematics, 3) beliefs about mathematics learning, and 4) beliefs about the evaluation in mathematics.
dc.formatpdf
dc.language.isospa
dc.publisherRevista de investigación educativa de la Rediech.
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectbeliefs
dc.subjectmathematics
dc.subjectstudents
dc.subjectself-effi cacy
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA::PEDAGOGÍA::OTRAS ESPECIALIDADES PEDAGÓGICAS
dc.title"Aprender matemáticas es resolver problemas": creencias de estudiantes de bachillerato acerca de las matemáticas.
dc.typeArtículo
dc.type.conacytarticle
dc.rights.accesopenAccess
dc.audiencegeneralPublic
dc.identificator4||58||5899
dc.format.digitalOriginBorn digital
dc.thesis.degreelevelMaestría
dc.thesis.degreenameMaestría en Ciencias área Matemática Educativa
dc.thesis.degreegrantorUniversidad Autónoma de Guerrero
dc.thesis.degreedepartmentFacultad de Matemáticas
dc.thesis.degreedisciplineHumanidades y Ciencias de la Conducta
dc.identifier.cvuagro14088


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0