Listar por tema "HUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA::PEDAGOGÍA::OTRAS ESPECIALIDADES PEDAGÓGICAS"
Mostrando ítems 21-40 de 51
-
El conocimiento emocional y el acompañamiento docente.
(Aportes a la educación matemática basados en la investigación, 2019-01) -
El Poder Persuasivo de la Refutación en Argumentaciones Colectivas.
(Bolema, Rio Claro, 2017-01)This study is framed in mathematical classroom argumentation. Its purpose was to identify functions of refutation of claims in collective argumentation. This was done through the implementation of a theoretical methodological ... -
El uso de la historia de la matemática en el aula.
(Investigación e innovación en matemática educativa., 2016-01) -
El uso del Geogebra en el proceso de transición grados radiales en profesores de matemáticas en formación
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2019-11) -
Emociones diarias y situaciones desencadenantes de emociones de estudiantes de nivel medio superior en un curso de matemáticas. Un estudio de entrevistas diarias.
(Ediciones Eón y Universidad Autónoma de Guerrero, México., 2018-01) -
Enseñanza de estocásticos a niños con discapacidad. Un acercamiento epistemológico.
(Tangram, Revista de Educação Matemática, 2018-12)The present document reports on an experience in the introduction of stochastics (concepts related to probability and statistics) to children with disabilities in the second grade (6-8 years) of special education. The ... -
Estructuras semánticas de problemas aditivos de enunciado verbal en libros de texto mexicanos.
(Educación Matemática, 2019-08)The research aim is to characterize the additive problems of verbal statement in the textbooks of the second period of basic education in Mexico (first, second and third grades) according to their semantic structure. From ... -
Evaluation of teachers' environmental competencies at 12 a unit, institution dependent on the universidad pedagogica nacional, México.
(International Journal of Current Research, 2018-03)The investigation was implemented at 12 A Unit, institution dependent on the Universidad Pedagogica Nacional (UPN) located in Chilpancingo, Guerrero, Mexico, in February 2016, its objective was to obtain an evaluation of ... -
Experiencias emocionales de estudiantes universitarios: un estudio a través de informes diarios.
(Ediciones Eón y Universidad Autónoma de Guerrero, México., 2018-01) -
Explorando las Conceptualizaciones de la Pendiente en Estudiantes Universitarios.
(Bolema, Rio Claro., 2019-01)This article reports an investigation that explored Slope¿s conceptualizations in 21 university students. The data was collected with a Task-Based Interview and for its data analysis it focused on the identification of key ... -
Intervención didáctica para la enseñanza de ecuaciones de primer grado el caso del nivel medio superior
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2018-11) -
Investigación sobre emociones en la clase de matemáticas.
(Eón y Universidad Autónoma de Guerrero, 2018-01) -
La actitud proactiva y la proporcionalidad.
(2017-01) -
La resolución de problemas en un contexto Ñuu Savi:1 un estudio de casos con niños de sexto grado de primaria.
(Educación Matemática, 2014-04)This article presents some results of research conducted with the Ñuu Savi (mixteca) population of the state of Guerrero, Mexico. The objective is to show some strategies identified in the productions of students of ... -
Las estrategias utilizadas por los niños TEE SAVI en la resolución de problemas aritméticos.
(Revista Latinoamericana de Investigación en Matemática Educativa, 2014-07)Mexico is a diversity country, culturally and linguistically speaking. Because of these and because the importance of interculturality proposed by the syllabus for mexican public education, we got interested in a particular ... -
Límites indeterminados mediante el uso de tablas de valores y gráficas.
(NÚMEROS, Revista de Didáctica de las Matemáticas, 2014-08)This document proposes an alternative for calculating indeterminate limits through using tables of values and graphs, to pre-university students (aged between 17 and 18 years). For this, we have been given the task of ... -
Los problemas de conteo en los libros de telesecundaria
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2019-01) -
Matemáticas: Patrones de Interacción Discursivos en un Curso de Enseñanza Media.
(Información Tecnológica, 2016-12)A study on the teacher¿s speech in the mathematics classroom, when trying to teach concepts and mathematical processes linked to the notion of similarity is presented. The main objective is to identify the interaction ...