Browsing by Subject "HUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA::PEDAGOGÍA::OTRAS ESPECIALIDADES PEDAGÓGICAS"
Now showing items 1-20 of 51
-
Análisis histórico del cálculo fraccionario.
(Acta latinoamericana de matemática educativa., 2018-01)Nowadays, fractional calculus has a high development potential in mathematical modeling through fractional differential equations and it also allows the extension, to non-integer orders, of concepts such as derivative and ... -
Análisis histórico-epistemológico en la educación matemática.
(Acta latinoamericana de matemática educativa., 2017-01)Researchers in the field of Mathematics Education have pointed out the importance of performing historicalepistemological studies of mathematical concepts; there is even a wide discussion about the contributions of the ... -
"Aprender matemáticas es resolver problemas": creencias de estudiantes de bachillerato acerca de las matemáticas.
(Revista de investigación educativa de la Rediech., 2020-01)To manage the learning of mathematics, that is, the acquisition and use of resources to create an environment in which mathematics is accessible to students, it is necessary to investigate the aspects that promote it, such ... -
Aproximación teórica al concepto de discontinuidad.
(Revista Iberoamericana de Ciencias, 2016-01)In this paper, the methodological handling of the formation of mathematical concepts through the cultural historical focus of Vigotsky is fundamentally based on the Theory of Mental Actions and the Theory of Activity. On ... -
Argumentos formales y visuales en clase de geometría a nivel primaria.
(Educación Matemática., 2018-04) -
Comprensión de la ecuación lineal de estudiantes con discapacidad intelectual del segundo grado de secundaria
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2019-01)The qualitative research was aimed at establishing levels of understanding for the linear equation by students with intellectual disabilities, incorporated into a public regular high school. In particular, what are the ... -
Comprensión del concepto derivada por medio de conexiones.
(REDIEM, 2019-03) -
Concepciones de profesores de matemáticas acerca de la evaluación vistas a la luz de la reforma educativa actual en México.
(Revista Paradigma, 2017-01)This article presents the results of a research that explored the conceptions of a group of math teachers about assessment and its relation to current educational reform. A comparative study of their externalized conceptions ... -
Concepciones de Profesores de Matemáticassobre la Evaluación y las Competencias.
(NÚMEROS, Revista de Didáctica de las Matemáticas., 2016-05)En este artículo se reportan los resultados de una investigación cuyo objetivo es explorar las concepciones de profesores de matemáticas de bachillerato acerca de la evaluación y las competencias. Para lograrlo se aplicó ... -
Concepciones sobre la práctica docente en matemáticas: Un estudio de caso.
(Actas, 2018-01)Research has shown that teachers have multiple conceptions about teaching and learning of mathematics. The purpose of the present study was to identify teachers¿ conceptions about their teaching practice and to investigate ... -
Conceptualizaciones de pendiente: Contenido que enseñan los profesores del Bachillerato.
(UNIÓN - Revista Iberoamericana de Educación Matemática., 2020-01)This paper describes the results of a research whose objective was explore the conceptualizations of slope in content taught by high school mathematics teachers, through the class notes of their students' math notebook. ... -
Conexiones intramatemáticas: el caso del Cálculo en estudiantes de bachillerato.
(Foro de Estudios sobre Guerrero., 2017-02-06)This paper answers the research question: What intramatemáticas connections establish high school students in the field of calculus, particularly between the derivative and integral? We use a conceptual framework, in ... -
Conexión entre derivada e integral en el registro algebraico en bachillerato.
(Innovación e Investigación en Matemática Educativa, 2019-05) -
Creencias de profesores de matemáticas fuera del campo acerca de la evaluación de los aprendizajes.
(Innovación e Investigación en Matemática Educativa, 2019-01) -
Creencias de profesores de matemáticas fuera del campo acerca de las matemáticas. El caso de su enseñanza y la evaluación de los aprendizajes.
(Ediciones Eón y Universidad Autónoma de Guerrero., 2018-06) -
De la congoja a la satisfacción: el conocimiento emocional del profesor de matemáticas.
(IE Revista De Investigación Educativa De La Rediech, 2017-10) -
Dificultades asociadas al concepto conjunto generador en nivel superior.
(Revista Acta Latinoamericana de Matemática Educativa., 2015-01)Linear algebra is for some students one of the most difficult subjects in superior level studies of mathematics, for its nature, most students have several difficulties in its understanding. In this paper we show some ... -
Diseño de actividades para iniciar el estudio de las fracciones en educación primaria.
(Aportes a la educación matemática basados en la investigación, 2019-01) -
Diseño de una situación de aprendizaje para la comprensión de la derivada.
(UNION, Revista Iberoamericana de Educación Matemática., 2016-06)We expose the design elements and staging of a Learning Situation for teaching of the derivative to beginner¿s students university of the Autonomous University of Guerrero, Mexico. This work is motivated by the detection ... -
El concepto de pendiente: estado de la investigación y prospectivas.
(NÚMEROS, Revista de Didáctica de las Matemáticas., 2020-03)In the last two decades there has been a proliferation of research on the concept of slope which, while mostly concerned with the theoretical study of conceptualizations, through them also addressed the structuring of ...