Buscar
Mostrando ítems 1-8 de 8
Pre-service Mathematics Teachers¿ Mathematical Connections in the Context of Problem-Solving About the Derivative.
(Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 2021-01)
The mathematical connections made by five Pre-Service Mathematics Teachers (PSMTs) when solving problems
on the derivative were analyzed. The conceptual framework used was the typology of intra-mathematical connections. ...
Exploring University Mexican Students¿ Quality of Intra-Mathematical Connections When Solving Tasks About Derivative Concept.
(MODESTUM, 2021-08)
The quality of the intra-mathematical connections made by Mexican university students when solving tasks on the derivative was characterized. The typology of mathematical connections and the quality levels of mathematical ...
Creencias de profesores de matemáticas fuera del campo acerca de las matemáticas. El caso de su enseñanza y la evaluación de los aprendizajes.
(Ediciones Eón y Universidad Autónoma de Guerrero., 2018-06)
Creencias de profesores de matemáticas fuera del campo acerca de la evaluación de los aprendizajes.
(Innovación e Investigación en Matemática Educativa, 2019-01)
Concepciones de profesores de matemáticas acerca de la evaluación vistas a la luz de la reforma educativa actual en México.
(Revista Paradigma, 2017-01)
This article presents the results of a research that explored the conceptions of a group of math teachers about assessment and its relation to current educational reform. A comparative study of their externalized conceptions ...
Conexión entre derivada e integral en el registro algebraico en bachillerato.
(Innovación e Investigación en Matemática Educativa, 2019-05)
Concepciones de Profesores de Matemáticassobre la Evaluación y las Competencias.
(NÚMEROS, Revista de Didáctica de las Matemáticas., 2016-05)
En este artículo se reportan los resultados de una investigación cuyo objetivo es explorar las concepciones de profesores de matemáticas de bachillerato acerca de la evaluación y las competencias. Para lograrlo se aplicó ...
Conexiones intramatemáticas: el caso del Cálculo en estudiantes de bachillerato.
(Foro de Estudios sobre Guerrero., 2017-02-06)
This paper answers the research question: What intramatemáticas connections establish high school students in the field of calculus, particularly between the derivative and integral? We use a conceptual framework, in ...