Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 23
El conocimiento matemático de un formador de profesores de matemáticas: un estudio de caso.
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2016-09)
This research aims to investigate the knowledge that brings into play the math teacher trainer in a geometry course. The study is limited to the course given by the Doctor in Mathematics Education, of the University of Huelva.
La constitución de las ecuaciones diferenciales ordinarias como disciplina de la matemática:un análisis histórico- epistemológico
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2016-07)
This research aims to make a historical-epistemological analysis of the constitution of ordinary differential equations. In line with this objective we analysed some primary and secondary sources; among these are published ...
El uso de la historia de la matemática en el aula.
(Investigación e innovación en matemática educativa., 2016-01)
Propuesta didáctica para la enseñanza de la traslación de coordenadas y su uso en la graficación de curvas.
(Revista Premisa, 2016-01)
En este trabajo se presenta una propuesta didáctica en la que se describe la utilidad del software GeoGebra como un recurso heurístico para la enseñanza y aprendizaje en el nivel preuniversitario de la graficación de algunas ...
Matemáticas: Patrones de Interacción Discursivos en un Curso de Enseñanza Media.
(Información Tecnológica, 2016-12)
A study on the teacher¿s speech in the mathematics classroom, when trying to teach concepts and mathematical processes linked to the notion of similarity is presented. The main objective is to identify the interaction ...
"Me frustra un problema en el EXAMEN" Emociones en la clase de MATEMÁTICAS
(2016-03)
We always experience emotions whatever the activity in which we engage, this situation is due to an inescapable
fact: they are part of our human nature. This paper has two goals. The first one is to reflect on the importance ...
Concepciones de Profesores de Matemáticassobre la Evaluación y las Competencias.
(NÚMEROS, Revista de Didáctica de las Matemáticas., 2016-05)
En este artículo se reportan los resultados de una investigación cuyo objetivo es explorar las concepciones de profesores de matemáticas de bachillerato acerca de la evaluación y las competencias. Para lograrlo se aplicó ...
Diseño de una situación de aprendizaje para la comprensión de la derivada.
(UNION, Revista Iberoamericana de Educación Matemática., 2016-06)
We expose the design elements and staging of a Learning Situation for teaching of the derivative to beginner¿s students university of the Autonomous University of Guerrero, Mexico. This work is motivated by the detection ...
Ecuaciones de evolución-difusión de tipo Dirac y su aplicación a vigas
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2016-04)
The Fractional Calculus (CF) is as old as the classical calculation, however, is not as well known in the scientific community or the applied sciences. The beauty of this area is that the fractional derivatives and integrals ...
Ecuación diferencial del tipo Black-Scholes con derivada fraccionaria
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2016-04)
In this work, we study a generalization of the Black-Scholes equation, which is widely used to determine the theoretical value for options, a financial derivative of great interest in the economic sphere. We change the ...