Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorMorales Carballo, Armando
dc.contributor.authorMarmolejo Valle, Jose Efren
dc.contributor.authorRíos Parra, Bernardo
dc.contributor.authorDamian Mojica, Angie
dc.creatorMORALES CARBALLO, ARMANDO; 170699
dc.creatorMARMOLEJO VALLE, JOSE EFREN; 340854
dc.creatorDAMIAN MOJICA, ANGIE; 550764
dc.date.accessioned2020-08-31T18:42:13Z
dc.date.available2020-08-31T18:42:13Z
dc.date.issued2019-04
dc.identifier.urihttp://ri.uagro.mx/handle/uagro/1745
dc.description.abstractA theoretical-didactic proposal for the planning of teaching of the concept of area of simple polygons in the preuniversity is described. It presents two hypothetical learning trajectories, the first is based on counting processes to induce the Pick formula to determine the measurement of areas and the second, in the Greek method and in the use of isometric transformations, both processes were mediated by the use of GeoGebra software.
dc.formatpdf
dc.language.isospa
dc.publisherPREMISA
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectDidactic proposal
dc.subjectheuristic resource
dc.subjectinduction
dc.subjectsimple polygon
dc.subjectisometric transformation
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA::PEDAGOGÍA
dc.titlePropuesta teórico-didáctica para la enseñanza y aprendizaje del concepto del área.
dc.typeArtículo
dc.type.conacytarticle
dc.rights.accesopenAccess
dc.audiencegeneralPublic
dc.identificator4||58
dc.format.digitalOriginBorn digital
dc.thesis.degreelevelMaestría
dc.thesis.degreenameMaestría en Ciencias área Matemática Educativa
dc.thesis.degreegrantorUniversidad Autónoma de Guerrero
dc.thesis.degreedepartmentFacultad de Matemáticas
dc.thesis.degreedisciplineHumanidades y Ciencias de la Conducta
dc.identifier.cvuagro13422


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0