Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorGarcia Gonzalez, Maria Del Socorro
dc.contributor.authorDolores-Flores, Crisólogo
dc.creatorGARCIA GONZALEZ, MARIA DEL SOCORRO; 333794
dc.creatorDolores-Flores, Crisólogo;#0000-0002-2748-6042
dc.date.accessioned2020-11-27T21:15:11Z
dc.date.available2020-11-27T21:15:11Z
dc.date.issued2016-06
dc.identifier.issnISSN: 1815-0640
dc.identifier.urihttp://ri.uagro.mx/handle/uagro/1948
dc.description.abstractWe expose the design elements and staging of a Learning Situation for teaching of the derivative to beginner¿s students university of the Autonomous University of Guerrero, Mexico. This work is motivated by the detection of a specific problem in a course of differential calculus: a significant number of students barely understand this concept. For this reason, we decided to help them improve their understanding of derivative concept. To develop the Learning Situation are taken as guidelines axis: the variation and the transition between representation registers.
dc.formatpdf
dc.language.isospa
dc.publisherUNION, Revista Iberoamericana de Educación Matemática.
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectDerivative
dc.subjectVariation
dc.subjectUniversity students
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA::PEDAGOGÍA::OTRAS ESPECIALIDADES PEDAGÓGICAS
dc.titleDiseño de una situación de aprendizaje para la comprensión de la derivada.
dc.typeArtículo
dc.type.conacytarticle
dc.rights.accesopenAccess
dc.audiencegeneralPublic
dc.identificator4||58||5899
dc.format.digitalOriginBorn digital
dc.thesis.degreelevelMaestría
dc.thesis.degreenameMaestría en Ciencias área Matemática Educativa
dc.thesis.degreegrantorUniversidad Autónoma de Guerrero
dc.thesis.degreedepartmentFacultad de Matemáticas
dc.thesis.degreedisciplineHumanidades y Ciencias de la Conducta
dc.identifier.cvuagro6385


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0