Mostrar el registro sencillo del ítem

dc.contributor.authorCervantes Barraza, Jonathan Alberto
dc.contributor.authorCabañas Sanchez, Maria Guadalupe
dc.contributor.authorOrdoñez Cuastumal, Joan Sebastian
dc.creatorCERVANTES BARRAZA, JONATHAN ALBERTO; 699673
dc.creatorCABAÑAS SANCHEZ, MARIA GUADALUPE; 112042
dc.creatorORDOÑEZ CUASTUMAL, JOAN SEBASTIAN; 699401
dc.date.accessioned2020-12-22T19:26:54Z
dc.date.available2020-12-22T19:26:54Z
dc.date.issued2017-01
dc.identifier.issn1980-4415
dc.identifier.urihttp://ri.uagro.mx/handle/uagro/2024
dc.description.abstractThis study is framed in mathematical classroom argumentation. Its purpose was to identify functions of refutation of claims in collective argumentation. This was done through the implementation of a theoretical methodological approach based on the argumentative model of Toulmin (2003), which allowed the study of the collective argumentation and their structures within the classroom. Along with the theory convictions, we found how refutation has a persuasive power on the student¿s arguments, with this being another function of refutation.
dc.formatpdf
dc.language.isospa
dc.publisherBolema, Rio Claro
dc.rights.urihttp://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
dc.subjectRefutations
dc.subjectCollective argumentation
dc.subjectPersuasion and Model of Toulmin
dc.subject.classificationHUMANIDADES Y CIENCIAS DE LA CONDUCTA::PEDAGOGÍA::OTRAS ESPECIALIDADES PEDAGÓGICAS
dc.titleEl Poder Persuasivo de la Refutación en Argumentaciones Colectivas.
dc.typeArtículo
dc.type.conacytarticle
dc.rights.accesopenAccess
dc.audiencegeneralPublic
dc.identificator4||58||5899
dc.format.digitalOriginBorn digital
dc.thesis.degreelevelMaestría
dc.thesis.degreenameMaestría en Ciencias área Matemática Educativa
dc.thesis.degreegrantorUniversidad Autónoma de Guerrero
dc.thesis.degreedepartmentFacultad de Matemáticas
dc.thesis.degreedisciplineHumanidades y Ciencias de la Conducta
dc.identifier.cvuagro6738


Ficheros en el ítem

Thumbnail

Este ítem aparece en la(s) siguiente(s) colección(ones)

Mostrar el registro sencillo del ítem

http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0
Excepto si se señala otra cosa, la licencia del ítem se describe como http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0