Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 10
Creencias acerca de la evaluación de los aprendizajes en matemáticas de alumnos de nivel medio superior
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2018-04)
The new reforms have brought changes in the teaching - learning process and the evaluation of our educational system. The competency model promotes the evaluation of current demands, which include qualitatively observing ...
Significados para la enseñanza que poseen profesores universitarios de matemática sobre el concepto de pendiente.
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2021-08)
Estudio de los operadores lineales diagonalizables con base en la teoría APOE.
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2022-01)
The study of concepts understanding in linear algebra is an interesting topic in mathematics education, mainly due to the abstraction and complexity they present. A goal for the teaching of linear algebra in a mathematics ...
Conceptualizaciones de pendiente que poseen los profesores del bachillerato y las que enseñan a sus estudiantes
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2020-07)
This study aimed to identify what slope¿s conceptualizations have high school teachers and which ones they teach their students when they approach this concept in the classroom. To achieve that ten in-service math teachers ...
Un estudio sobre razonamiento covariacional en futuros profesores y estudiantes de matemáticas.
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2020-02)
Metodología para favorecer la asimilación de teoremas: teorema del cambio de variable.
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2020-11)
Creencias profesadas e implícitas de profesores universitarios de matemáticas.
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2021-11)
Análisis de las conexiones matemáticas en la enseñanza y aprendizaje de la derivada basado en un networking of theories entre la Teoría de las conexiones y el Enfoque ontosemiótico.
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2021-07)
In research in Mathematics Education, models have been reported to analyze mathematical connections in which specific connection categories are considered. In the literature, it was identified that the most used model is ...
Conversación reflexiva como medio para desarrollar conocimiento profesional en futuros profesores de Matemáticas.
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2021-01)
The objective of this research was to analyze how a reflective conversation (RC) process
promotes the development of mathematical knowledge for teaching in future mathematics
teachers and to characterize such knowledge. ...
Argumentos que Construyen Estudiantes de Primaria en el Contexto de la Refutación.
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2020-11)
This research is located within the framework of primary basic education, takes as its center of study the content and structure of the collective argumentation raised among fifth graders while they refute. The problem ...