Buscar
Mostrando ítems 1-10 de 39
El conocimiento matemático de un formador de profesores de matemáticas: un estudio de caso.
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2016-09)
This research aims to investigate the knowledge that brings into play the math teacher trainer in a geometry course. The study is limited to the course given by the Doctor in Mathematics Education, of the University of Huelva.
Caracterización de problemas aditivos de enunciado verbal en libros de texto del segundo periodo de educación básica en México
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2018-07)
Estudio etnomatemático sobre las estrategias de cálculo aritmético de comerciantes del mercado Baltazar R. Leyva Mancilla
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2019-01)
La autenticidad en tareas de proporcionalidad directa en el libro de texto de matemáticas de quinto grado
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2019-01)
La constitución de las ecuaciones diferenciales ordinarias como disciplina de la matemática:un análisis histórico- epistemológico
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2016-07)
This research aims to make a historical-epistemological analysis of the constitution of ordinary differential equations. In line with this objective we analysed some primary and secondary sources; among these are published ...
Pensamiento funcional en niños de quinto grado de primaria
(Universidad Autónoma de Guerrero (México), 2018-12)
Construcción de los operadores lineales diagonalizables con base en la teoría APOE.
(Revista Educação Matemática Pesquisa, 2021-01)
El estudio de la comprensión de conceptos en álgebra lineal es un tema de interés en educación matemática, principalmente por la abstracción y complejidad que presentan. Un concepto objetivo de enseñanza del álgebra lineal ...
Una visión desde la red de teorías TAC-EOS sobre el papel de las conexiones matemáticas en la comprensión de la derivada.
(Revemop, 2021-01)
The question is answered: Given the algebraic expression of g, what connections ensure the student an understanding of g' that allows him to sketch the graph of g and explain its relationship with that of g'? To do this, ...
Pre-service Mathematics Teachers¿ Mathematical Connections in the Context of Problem-Solving About the Derivative.
(Turkish Journal of Computer and Mathematics Education, 2021-01)
The mathematical connections made by five Pre-Service Mathematics Teachers (PSMTs) when solving problems
on the derivative were analyzed. The conceptual framework used was the typology of intra-mathematical connections. ...